reklama

Hlavná stanica v Bratislave nie je to, čo je nutné zmeniť

Nezvyknem písať články či verejne prezentovať svoje názory, teraz mi to však nedá. Je piatok neskoro večer, nachádzam sa na Hlavnej stanici v Bratislave a do odchodu môjho vlaku ostáva ešte polhodinka. Sedím na schodoch a pozorujem tú strašnú, ošarpanú stanicu za ktorú by sa každý z nás mal ževraj hanbiť. Nuž po dnešnom zážitku  mám trošku iný názor ako väčšina.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A keď mám pravdu povedať mne nevadí, zvykol som si, je osobitá, je svoja. Nie je pekná na pohľad, má však zvláštnu atmosféru, mixuje všetko to čo nás Slovákov tak charakterizuje, našťastie i bohužiaľ. Rozmanitosť. Ľudia, ponáhľajúci sa niekam za svojou vidinou, čakajúci, čo zabíjajú čas, krásne ženské kontrastujúce so špinavými bezdomovcami, študenti s obrovskými batohmi, exotickí turisti i vyššia vrstva vyvážajúca si zadky v prvej triede.

Všetkým však bola úplne ukradnutá , snáď ani meter šesťdesiat vysoká, tetuška kolísajúca sa zo strany na stranu. Možno by človek namietal, že bolo ľahké si ju nevšimnúť, lenže jej zakrvavená tvár a neistý krok by túto námietku rýchlo zmietli zo stola. Poviete si ďalší bezdomovec čo sa spil pod obraz boží a tak aj dopadol. Bohužiaľ nie, obyčajný človek ako mnohí z nás. Ľudia však prechádzali len tak okolo nej a i ja so zatajeným dychom som sledoval, kam sa až tetuška dokolíše. Čakal som kedy sa jej niekto ujme .... nestalo sa tak.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ohlásili môj vlak. Postavil som sa a tak ako väčšina ignorantov som si kráčal na svoj vlak, jedným okom sledujúc tetušku ako si kráča bohviekam. Popritom som rozmýšľal, či hlavná stanica v Bratislave je naozaj to zákonite prvé čo by sa v našom hlavnom meste malo zmeniť. Načo sú nám rôzne iniciatívy, ktoré zlepšujú mesto, zjednodušujú nám ľudom život, nám ignorantom. Všetko to čo meníme, meníme vonku, nerobí to z nás lepších ľudí. Všetci čo si to myslíte, všetci čo hlásate robím to pre Slovensko, zastavte sa a zamyslite sa, kedy naposledy to čo ste spravili naozaj výrazne zlepšilo život ľuďom okolo vás, reálnym ľuďom, ktorých poznáte. Čo ste spravili nezištne? Tí čo si odpoviete pozitívne, gratulujem vám , pokračujte. My ostatní sa zamyslime, alebo aj nie, je to na vás, žite ďalej vo svojej ulite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na nástupišti mi došlo, že mi je zo seba zle, že nadávam na ľudí a ich ignoranciu, a sám som nič nespravil. Obzrel som sa vidiac tetušku utierajúc si rukávom už takmer zaschnutú krv z tváre. Zbehol som tých pár schodov dole a s otázkou, či nepotrebuje pomoc som jej podával papierové vreckovky. S úsmevom poďakovala a povedala, že je v poriadku. Uistil som sa, že to tak naozaj je a s lepším pocitom na duši som odišiel na vlak.

Niekedy netreba za každú cenu najprv meniť svet okolo nás, ale meniť to čo je vo vnútri. Tú zarážajúcu slepotu voči ľudom okolo nás, nezmyselný odstup, predsudky. Kým nezmeníme to, akí sme k sebe navzájom, tak nám novú zrekonštruovanú stanicu v Bratislave netreba, nezaslúžime si ju. A načo aj? Kvôli turistom ? Kašlať na nich, nech vidia ako to na Slovensku je. Momentálne totiž stanica v Bratislave presne odráža to, akí sme. Snáď sa to raz zmení. Dovtedy ako Ivan povedal, bude to iný druh radosti. Bude to smútok.

Pavol Schejbal

Pavol Schejbal

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Večný idealista bez ružových okuliarov, ktorý verí, že keď ľudia budú naozaj chcieť, tak všetko sa dá zmeniť k lepšiemu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu